• info@vilkasmedia.fi
  • Kotimaiset turvalliset mediat
  • 100% kotimainen palvelu
  • info@vilkasmedia.fi
  • Kotimaiset turvalliset mediat
  • 100% kotimainen palvelu

Usein kysyttäjä kysymyksiä?

1. Kuinka nopeasti kampanjat alkavat näkyä?

Aineistojen toimittamisesta Vilkas Medialle, asiakkaan kampanja alkaa seitsemän päivän sisällä.

2. Mistä saan bannerin teetettyä, tilattua tai tehty itse?

Sinulla on muutamia vaihtoehtoja.

  1. Toimita valmis materiaalisi sähköpostilla osoitteeseen aineistot@vilkasmedia.fi
  2. Tee banneri jollakin ilmaisella online työkalulla - Adobe Spark tai Canva ja toimita se meille
  3. Tilaa ammattilaisen suunnittelema banneri.

Ja muista noudattaa näitä ohjeita >>

3. Tarvitaanko kaikki bannerit, eli käytetäänkö kaikkia kokoja mainonnassa?

Mainokset kannattaa tehdä kaikki, koska riippuen asiakkaan median käyttötavasta (pöytäkone, mobiilisivu, appi tai responsiiviset sivut) mainoksen koko vaihtelee. Jos kaikkia kokoja ei saa tahtoonsa taipumaan, niin käytetään niitä mainoksia, jotka meille toimitatte.

4. Onko tarkempaa tietoa minkä kokoisia bannereita tulee mihinkin mediaan, jotta voimme räätälöidä sisältöjä?

Etukäteen ei tiedetä mitä medioita kampanjassanne käytetään. Jos teillä on retargetointipaketti, eli mainoksen näkee ihmiset, jotka ovat käyneet jo aiemmin kotisivuillanne, mainokset näkyvät asiakkaillenne heidän median käytön mukaan. .

5. Onko olemassa esimerkkejä tai muuta helppoa tapaa nähdä paljonko ja minkäkokoista tekstiä kannattaa laittaa mihinkin bannerikokoon?

Kannattaa seurata "sillä silmällä" verkossa näkyvää mainontaa, ja mukailla ideoita ja fiilistä mikä miellyttää omaa silmää ja sopii omasta mielestä yrityksen brandiin ja palvelutarjoamaan. Bannereissa on usein liikaa tekstiä, jolloin mainoksesta tulee epäselvä ja viesti jää kirkastumatta.

6. Tuleeko bannereihin linkitys omille verkkosivuillemme ?

Jep, mainoksiin liitetään aktiivinen linkki, joka ohjaa sivuillenne siihen kohtaan, mihin haluatte heidän saapuvan.

7. Pitääkö minun maksaa näkyvyys ennakkoon?

Kyllä. Laskutamme kampanjat ennakkoon.

8. Miten Vilkas Median mediatuotteet eroavat Googlen tarjoamasta?

Tärkein ero on mediaympäristö. Googlen Display Networkissa mainostaessa mukana on sivustoja laidasta laitaan, myös ulkomailta. On todennäköistä että mainos päätyy jollekin sivustolle mihin sitä ei haluaisi koska Googlella kuka tahansa voi ilmoittaa oman sivustonsa verkostoon mukaan. Vilkas Median paketit niin reta- kuin kohdennus-paketit näkyvät ainoastaan suomalaisissa laatumedioissa. Kotimaisia kohtaamisia.

9. Millaisen raportin saan kampanjoistani?

Saat mainoskampanjasta raportin sähköpostiisi. Raportista näet Kampanjan perustiedot, kampanja-ajan, käytetyt mediat, näyttömäärän, klikkimäärät ja CTR- luvun, joka tarkoittaa klikkauprosenttia. Sekä verkkokaupat näkevät myös tilausten lukumäärän, joita .

10. Miten voin seurata mainonnan tuloksia

Emme toimita käynnissä olevista kampanjoista väliraportteja. Paras tapa seurata mainonnan toimivuutta on seurata omaa sivuston analytiikkaa ja siinä tapahtuvia muutoksia.

11. Kuinka pian voin irtisanoa sopimuksen?

Jos kyseessä on kertaluonteinen kampanja, tilaus päättyy automaattisesti kampanjan loppuessa. Jatkuvan tilauksen voi irtisanoa lähettämällä irtisanomisilmoituksen aineistot@vilkasmedia.fi - osoitteeseen tai soittamalla asiakaspalveluun. Irtisanominen päättää tilauksen irtisanomishetkellä meneillään olevan kampanjan loppuun.

12. Jatkuuko sopimus ensimmäisen kuukauden jälkeen?

Voit valita kertaluonteisen kampanjan tai toistaiseksi jatkuvan mainonnan.

13. Pitääkö minulla olla Vilkas-verkkokauppa?

Ei tarvitse. Eikä sinun itse asiassa tarvitse olla verkkokauppias. Vilkas Median mediaratkaisut sopivat kaikille ja kaiken kokoisille yrityksille.

14. Mitä tarkoittaa retargetointi / uudelleen markkinointi / jälleen markkinointi?

Retargetointi, eli jälleenmarkkinointi tarkoittaa mainonnan näyttämistä niille, jotka ovat jo käyneet sivustollasi. Retargetoinnin tavoitteena on ohjata kotisivuillasi tai verkkokaupassasi käynyt vierailija uudelleen sivustolle jatkamaan kaupantekoa.

15. Mistä tiedän missä medioissa mainostani näytetään?

Ohjelmallinen ostoautomaatio toimii siten, että yksittäisiä medioita ei pysty varmuudella nimeämään. Mainokset näkyvät siellä, mistä saamme oikeat ihmiset kiinni oikeaan aikaan kustannustehokkaalla tavalla. Kaikki mainokset näkyvät varmuudella laadukkaisissa kotimaisissa digiympäristöissä.

16. Miksi en näe omaa mainostani verkossa?

Todennäköisesti siksi, että et kuulu kohderyhmään, tai kohderyhmä ja mediavalikoima on niin suuri, että mainos ei vain osu kohdallesi ennen kampanjan loppua. Kevennys: Joskus aiemmin mediamyyjältä kysyttiin samaa ja hän vastasi pilke silmäkulmassa, että "Joku muu katsoo sitä paraikaa."

17. Miten niin muka tämä on edullista ja tehokasta?

Olemme automatisoineet ja virtaviivaistaneet prosesseja, jolloin aikaa ei mene turhuuksiin. Toki olemme ottaneet huomioon myös asiakaskokemuksen. Kommunikointi kanssamme tulisi olla helppoa ja suoraviivaista. Sen sijaan, että olemme luova toimisto, joo saa meiltä niihinkin ideoita, mutta enemmänkin pyrimme käyttämään yrittäjän rahoja mahdollisimman tehokkaasti itse mainontaan. Ja analysoimme yhdessä mainonnan tehokkuutta, jolloin varmistetaan, että mainonta tuottaa yritykselle lisäarvoa.

ps. Ja me otamme asiakkaiksi ihan kaiken kokoiset yritykset

Jos et löytänyt vastausta, niin voit olla meihin yhteydessä alla olevan lomakken kautta tai soittamalla meille >>