6 faktaa jälleenmarkkinoinnista, jotka sinun on hyvä tietää
Kirjoittaja: Markku Korkiakoski - 25.10.2021
Kirjoittaja: Markku Korkiakoski - 25.10.2021
Digitaalisen markkinoinnin teollisuus on täynnä erilaisia verkkomainonnan työkaluja, joiden avulla voit parantaa liiketoiminnan keskeisiä tavoitteita ja mittareita. Mutta vain jälleenmarkkinoinnilla eli retargetoinnilla on kyky sitouttaa niitä maksavia asiakkaita, jotka todennäköisimmin ostavat verkkokaupastasi. Tutkin asiaa lisää. Jälleenmarkkinoinnin eri tilastot paljastavatkin, että noin 97% kävijöistä lähtee ostamatta mitään, eivätkä koskaan palaa verkkokauppaasi. Yrityksen markkinoinnin tulee huolehtia myös näistä 97% poistuneesta asiakkaasta paljon paremmin. Ja juuri tästä syystä jälleenmarkkinointi tulisi olla olennainen osa mitä tahansa markkinointistrategiaa yritykselle kuin yritykselle.
Tähän blogiin olen koonneet kuusi eri tilastoa, jotka auttavat sinua ymmärtämään jälleenmarkkinoinnin mahdollisuuksista.
Display-mainosten keskimääräinen napsautussuhde (CTR) on 0,07 %, kun taas uudelleen kohdistettujen mainosten keskimääräinen napsautussuhde on noin 0,7 %. Tämä tarkoittaa, että mainoksen jälleenmarkkinointi on keskimäärin 10 kertaa parempi kuin tavallinen display-mainos. Tämä on ymmärrettävää, koska kohdistat ihmisiin, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostusta tiettyyn tuotteeseen tai palveluun verkkosivustollasi.
Parannetun napsautussuhteen lisäksi uudelleenmarkkinointi parantaa myös konversioita, mikä johtaa korkeampaan tehokkuuteen, sekä kannattavuuteen. Wishpond
MailChimpin äskettäinen tutkimus vahvistaa, että 97% verkkosivustojen käyttäjistä ei koskaan palaa takaisin verkkosivustolle. Tämä johtuu siitä, että heidän täytyy oppia tuntemaan ja luottamaan sinuun ensin. Jälleenmarkkinointi voi auttaa sinua rakentamaan luottamusta ja saat käyttäjät palaamaan verkkosivustollesi. MailChimp
IAB:n tutkimuksen mukaan 70% markkinoijista käyttää jälleenmarkkinointia ensisijaisena työkaluna lisätäkseen bränditietoisuutta ja luottamusta liiketoimintaansa.
Maailmanlaajuinen verkkokauppojen keskimääräinen ostoskorin hylkäämisaste on 77 %, mikä on kasvanut 62 %:sta vuodesta 2009. Jälleenmarkkinointitilastot osoittavat, että jälleenmarkkinointi vähentää ostoskorin hylkäämisastetta keskimäärin 6,5 % ja lisää verkkomyyntiä 20 %. MotoCMS
Spiralyticsin tutkimuksessa seitsemältä eri toimialalta pääteltiin, että mainosten uudelleenmarkkinointi voittaa kaikki muut mainosten sijoittelustrategiat 10 -kertaisella tehokkuudella. Spiralytics
Kun käyttäjät tottuvat näkemään mainoksen sijoittelut missä tahansa ja jättävät ne huomiotta, heidän huomionsa saaminen on yhä vaikeampaa. Jälleenmarkkinoidut mainokset ovat eri tarina, ja kyselyt vahvistavat, että käyttäjät huomaavat jälleenmarkkinoituja mainoksia useammin ja harkitsevat ostamista. eMarketer
Jälleenmarkkinointiin liittyvien tutkimustietoihin tutustuessa alkaa toden teolla ymmärtämään, kuinka tehokas uudelleenkohdentaminen voi olla ja miksi verkkokaupat ja muut yritykset käyttävät sitä maailmanlaajuisesti. Jälleenmarkkinointi voi olla osa markkinointistrategiaa, joka lisää bränditietoisuutta, tai takista markkinointia, mikä lisää liikennettä ja parantaa konversioprosentteja. Jos et ole vielä käyttänyt jälleenmarkkinointia, niin kannattaa ottaa se mukaan digitaalisen mixin valikoimaan, sillä tulokset puhuvat puolestaan.