• info@vilkasmedia.fi
  • Kotimaiset turvalliset mediat
  • 100% kotimainen palvelu
  • info@vilkasmedia.fi
  • Kotimaiset turvalliset mediat
  • 100% kotimainen palvelu

Kirjoittaja: Vellu - 29.5.2022

Kotimaisen median ja kaupan murros ja mahdollisuus

Kaupan ja kotimaisen median rakenteet ja toimintamallit ovat muuttuneet, ja edelleen muuttumassa.

Mainonnan valtasuhteet ovat digitalisoitumisen myötä heittäneet häränpyllyä. Perinteiset kotimaiset suurimmat mediat ovat nykyään usean mainostajan mielestä taktisia kohderyhmiä tai lokaaleja vaihtoehtoja kansainvälisten jättien rinnalla. Kun Ohjelmallisen ostamisen suosion kasvu jatkuu, vähentää se entisestään suoraa asiointia ja suhdetta kotimaisten medioiden kanssa.

Digitalisoitumisen myötä kotimaisen median markkina, pieni mainoskakku (aina huvittanut tuo nimi) kääntyi viime vuonna verkkomainosvetoiseksi. Ei tarvitse olla suurempi ennustaja, jos veikkaa saman trendin jatkuvan. Myös ulkomainonta nykyaikaistuu. Digiulkomainonta (DOOH-digital out of home) kasvaa jyrkimmällä kulmalla.

Harmillista mediamainonnan kakussa, on sen jakaantuminen yhä voimakkaammin kansainvälisten mediajättien kesken. Panostaminen markkinointiviestintään on kasvussa, mutta kasvu kohdistuu edelleen pääosin hakukone- ja somemainontaan.

Median käyttö muuttuu

Ihmisten käyttäytymisen ytimessä on muutos. Pomppiva ja runsas digipalveluiden käyttö tekee aiemmin totuttuihin tuttuihin kuluttajakohtaamisiin ja siihen mainonnan ammunnan helppouteen pirstaloituneen ja epäselvän näkymän. Kuka tuli ja meni, minne, ja missä hän nyt on, ja miksi?

Kun asiakasdata päätyy yhä useammin kotimaisten medioiden ja oman verkkokaupan asemesta kansainvälisten mediajättien datamyllyyn, antaa se kansainvälisille mainostajille, lue kilpailijoille, mahdollisuuden kohdistaa mainontaansa tänne meidän omalle pelikentälle, meidän asiakkaisiin.

Mikä Vilkas Media, ja miksi?

Toivottavasti löydämmme täällä koto-Suomessa tavat palvella ja paketoida medioidemme yleisöt entistä paremmin, houkuttelevammin ja helpommin kauppamme ulottuville. Pärjääminen ulkomaailman puristuksessa on meidän kaikkien etu.

Tämän takia starttasimme Vilkas Median. Kokoamme valmiita, helposti ostettavia kotimaisia digitaalisia mediaratkaisuja erilaisiin viestinnän tarpeisiin.

Jos tunnistat asiakkaistasi kohderyhmiä, jotka eivät ole luontevia somen ja/tai hakukoneen käyttäjiä, ole yhteydessä , niin katsotaan yhdessä miten voimme olla avuksi. Tai miten voimme tehostaa jo valmista markkinoinnin tekemistä.

Poikkeuksellisen tarjoamasta tekee se, että kampanjoiden koot ja hinnat laskevat rimaa kokeilla kotimaisiin medioihin suunnattua bannerimainontaa, tai vaikkapa natiivimainonnan ratkaisuja.

Jos tuntuu siltä, että mainosmixissä tarvitset digimainonnan lisäksi myös perinteisempiä medioita, niin kumppanimme Mediani on koonnut markkinapaikkaansa laajan tarjoaman kotimaisia medioita.

Autamme mielellämme mainontasi tavoitteiden asetannassa ja suunnittelussa, menestytään yhdessä!

Mainonta kannattaa aina!

Terkuin

Vellu Vänninmaja

Vilkas Media

vellu@vilkasmedia.fi

+358 40 527 1075